Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pozor - uklízí chlap! aneb všechno je marné...

Dneska jsem četla článek o tom, že 68% žen se doma stará o domácnost a jen v 32% domácnostech uklízí muž. Proč tomu tak asi je? Po dlouholetém pozorování mužů jsem našla odpověď. My ženy máme svou domácnost rády a tak ji nechceme nechat napospas ničivým silám chlapů. Navíc mi každá žena potvrdí, že chlapi zkrátka nepořádek NEVIDÍ.

Ničilo mne, když jsem svému spolubydlícímu napsala, že má uklidit koupelnu a on jediné co udělal, bylo to, že setřel podlahu téměř suchým hadrem a na sprchovou zástěnu nacákal odstraňovač vodního kamene. To, že je ucpaný odpad, poplivané zrcadlo, prach na poličkách a ve spárách už zase raší plíseň s ním nehnulo. Vzala jsem ho za ruku a jednotlivé nedostatky jsem mu ukázala. Podezřívavě se na mne zadíval, jako bych tam zrovna v tu chvíli všechno narafičila a nikdy dřív se tam nic z toho nevyskytovalo.

Dalším zdrojem bojů byla kuchyň. Nikdy jsem nepochopila, jak se jeho ovesné vločky dostanou na stěnu a tam vytvoří hrudky, které by v klidu mohly sloužit jako úchyty v boulderingovém centru. O tom, že rýži vařil zásadně v noci a tak nám pravidelně hořely kastroly se ani nebudu víc šířit. Je pravda, že jsem ho naučila po sobě umývat sporák – i když jen selektivně.

Jak to myslím? Uvedu příklad. Vařil vajíčka. Odešel k počítači a po dvaceti minutách si vzpomněl, že by vajíčka mohla být hotová. Což o to, byla… jenže mezitím mu přetekla voda (předtím v ní vařil rýži) a zaneřádila celý sporák. Nevím, jestli jste někdy zažili něco podobného, ale taková voda po zaschnutí udělá neskutečně soudržný, lepivý, šedohnědý film. Po zchladnutí sporáku vzal houbičku a kolem toho jediného hořáku, na kterém vařil, vyčistil povrch právě tak široký, jako houbička. Když jsem ho pobízela, aby uklidil tu spoušť celou, tak mi s nevinným pohledem oponoval, že na ostatních hořácích rozhodně nevařil a nemá tedy povinnost je uklízet.

Jeho špinavé nádobí jsem se odnaučila řešit, stejně jako jsem se odnaučila péct v troubě. Tam totiž trůnily kousky jeho obědů/večeří s různým datem stáří. Párkrát jsem se odvážila nahlédnout dovnitř, ale protože pokaždé bylo mým trestem za takový počin objímání sanitární techniky vkleče, brzy jsem od toho upustila. Jak říká, jsem prostě cíťa. Co mi ale vážně vadilo, bylo to, že používal i mé věci.

Ano jsem sobec. Veřejně a bez uzardění to hlásám do světa. Přesto ale trvám na tom, aby se mne někdo nejdřív zeptal, než si vezme můj poslední jogurt nebo jinou potravinu. A stejně tak budu bránit do posledního dechu své nože před tupením o plech. Musím totiž přiznat ještě jednu věc – nenávidím tupé nože.

Dlouho jsme se hádali o to, kdo mi bere věci – v bytě totiž bydlel ještě jeden človíček. Nějaký čas jsem ale oba znala a tak jsem celkem přesně tušila, kdo je viníkem. Jednou jsem ho přistihla nad JEHO obědem s MÝM kečupem v ruce. Okamžitě jsem na něj uhodila, že je načapán při činu a že se z toho nevykroutí. Pomalu jsem si už běžela pro provaz a pouta, abych ho odvedla na policejní stanici, ale on mi drze začal tvrdit, že kečup je jeho. Prý si ho včera koupil. Pche, na mě neměl. Obrátila jsem předmět doličný dnem vzhůru a předvedla mu svůj umělecký podpis, který jsem tam chytře umístila. Pod tíhou důkazů ustoupil a začal se omlouvat a slibovat nápravu. Na usmířenou mi nabídl čaj. Sáhl po krabičce s mým čajem a vykládal mi, že tenhle je fakt dobrý a že mi ho doporučuje. Už jsem neměla sílu mu cokoliv povídat a němě jsem otočila krabičku tak, aby viděl stejný podpis, který našel už na kečupu.

Zanedlouho jsem se naštěstí odstěhovala a tak mé duševní zdraví bylo (alespoň z části) zachováno. Proto se už jen směju historkám své mámy, která mi vypráví, jak dala tátovi za úkol vyluxovat a ten vyřadil vysavač z provozu tím, že se z něj pokusil udělat modernější model – na mokré vysávání. Co vám budu povídat… shořela cívka a jeho pokáním bylo to, že ji musel celou převinout.

Po takových zkušenostech, které nemám jen já, ale zatím každá žena, která dala za úkol chlapovi něco uklidit, je jasné, jak to s tím úklidem vlastně v které domácnosti je.

Autor: Sarah Imrichová | pondělí 29.8.2011 9:02 | karma článku: 16,77 | přečteno: 1197x
  • Další články autora

Sarah Imrichová

Zakázaná slova na mateřské

Řekl vám někdy někdo, že na mateřské existují „zakázaná slova“? Ne? Nic si z toho nedělejte, já na to taky přišla až v praxi...

19.4.2013 v 8:32 | Karma: 23,73 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Ostatní

Sarah Imrichová

Máte děti? A návod?

Miminko mi kupodivu nepřinesl čáp, ani vrána a dokonce jsem si ho ani nevypěstovala na zelném záhoně. Vyrostlo mi v bříšku a to nijak za krátko. Trvalo to celých devět měsíců. Všimli jste si někdy, jak se používá opis „devět měsíců“ místo toho, aby se natvrdo přiznalo, že to trvá třičtvrtě roku?

13.9.2012 v 23:38 | Karma: 19,28 | Přečteno: 1509x | Diskuse| Ostatní

Sarah Imrichová

(Novo)roční bilance

Žiju v neustálém shonu a tak se často dostanu k sezónním věcem, až když už je po sezóně. Začal únor a já pomalu zhodnocuji uplynulý rok, a protože jsem důkladná, tak hodnotím i roky předtím. Většina lidí bilancuje svůj život kolem přelomu roku, ale jak už jsem se zmínila – někdy zkrátka nestíhám. Takže zůstává otázka – co už mám za sebou?

4.2.2012 v 5:18 | Karma: 5,85 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Sarah Imrichová

Nezdravé, kalorické... ale SAKRA DOBRÉ! :o)

Tak jo, přiznám se. Byla jsem to já. Ale fakt jsem nechtěla... Když on tam tak ležel, vyzývavý a zralý akorát k nakousnutí...

10.12.2011 v 21:56 | Karma: 14,52 | Přečteno: 1454x | Diskuse| Ostatní

Sarah Imrichová

Vánoční šílenství? Pche...mě se přeci netýká!

Blíží se Vánoce... Potvory. Nevím, jak je to u vás, ale mne vždycky strašně překvapí. Posledních pět let si říkám, že nebudu obětí komerčního nátlaku a na Vánoce se vykašlu. Maximálně svým blízkým pořídím nějakou maličkost pro radost. Rozhodně to nebude o penězích.

10.12.2011 v 15:49 | Karma: 9,28 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1566x
Naštěstí jsem natolik normální člověk, abych byla schopná dělat šílené věci :)

Seznam rubrik